Request RMA - Flybox Innovative Avionics

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Returns and Out of Warranty Repair
Please read this page carefully before contacting us!


The conditions of return and repair of 'out-of-warranty' products are explained below


If you think your product is faulty, please DO NOT return it directly but ask for help on the support page here.

A ticket will be opened and one of our technicians will interface with you to try to diagnose the problem.
At the end of the troubleshooting process, one of these conditions may occur:

1 - our technicians will have helped you solve the problem and it will not be necessary to send us the product.
2 - the problem is found and in order to repair the product, it must be sent to us; in this case, however, you must first accept the conditions described on this page.

Note:
Even if you are already certain that your product is in need of repair (e.g. broken display due to shock or broken switch, etc.) you will still need to open a support ticket here to obtain an RMA number that will authorise you to ship the product.
Products received without an RMA will have a much longer repair time or in some cases will not be repaired at all.

Now proceed to read the conditions below as your approval will be required.

If your product is under warranty, it will be repaired according to the conditions described in the Terms and Conditions
Ti invitiamo a leggere attentamente questa pagina prima di contattarci!

Di seguito sono spiegate le condizioni di reso e riparazione dei prodotti "fuori garanzia"


Se pensi che il tuo prodotto sia difettoso, sei pregato di NON restituirlo direttamente ma di chiedere aiuto alla pagina di supporto che trovi quì.

Ti verrà aperto un ticket e un nostro tecnico si interfaccierà con te per cercare di diagnosticare il problema.
Alla fine del processo di ricerca guasto, si potrà verificare una di queste condizioni:

1 - i nostri tecnici ti avranno aiutato a risolvere il problema e non sarà necessario spedirci il prodotto.
2 - il problema viene riscontrato effettivamente e per riparare il prodotto questo deve essere spedito a noi; in questo caso però dovrai prima accettare le condizioni e i costi descritti in questa pagina.

Nota:
Anche se hai già la certezza che il tuo prodotto sia da riparare (esempio, display rotto da urto o interruttore rotto ecc.) dovrai comunque aprire un ticket di supporto quì per ottenere il numero di RMA.
I prodotti ricevuti senza RMA avranno tempi di riparazione molto più lunghi o in certi casi potrebbero non essere riparati.

Ora procedi con la lettura delle condizioni di seguito perchè sarà necessaria la tua approvazione.

Se il tuo prodotto è in garanzia, ti verrà riparato secondo le condizioni descritte nella Condizioni Generali di Contratto
For out-of-warranty repairs, flat-rate costs indicated in the table below will apply. To the fixed cost of the repair you will have to add the cost of shipping, VAT and customs charges, if applicable.

Per le riparazioni fuori garanzia verranno applicati costi forfettari indicati nella tabella seguente. Al costo fisso della riparazione dovrai aggiungere il costo della spedizione, quello di eventuali tasse (VAT) e costi di dogana, se applicabili.
P/N
- Fixed cost of repair -
- Costo fisso della riparazione -
- Fixed cost of analysis if found working -
- Costo fisso dell'analisi se riscontrato funzionante -
Omnia57 (all/tutti)
8060
Omnia80 (all/tutti)9571
Oblò (all/tutti)
240180
FX75 Servo320240
Eclipse / Eclipse NG420315
EFC57-P8060
PR1 / PR1-P175131
FC1 / ALT57 / AV1€ 185
€ 160
FL1€ 110
€ 90
CR / RT1
€ 90
€ 80
MAP1
€ 110
€ 95
PS1 / CS
€ 175
€ 150
CAN-RPM
€ 60
€ 45
MiniEis All models€ 350€ 290
Accessories & Probes (all/tutti)non-reparable / non riparabili
non-reparable / non riparabili
Le riparazioni seguono l'ordine di ricezione dei prodotti, normalmente una riparazione richiede dalle 3 alle 4 settimane.

Le condizioni di garanzia sono descritte nelle Condizioni Generali di Contratto . Per accettare il costo della riparazione e le altre condizioni, rispondi all'ultimo ticket che ti è stato inviato scrivendo nel testo:
"Accetto i costi della riparazione, inviatemi il codice RMA".
  
Repairs follow the order in which products are received, normally a repair takes 3 to 4 weeks.

Warranty conditions are described in the General Terms and Conditions . To accept the cost of repair and other conditions, reply to the last ticket sent to you by writing in the text:
"I accept the repair costs, please send me the RMA code".
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